שידורים חיים
מוזיאון תל אביב לאמנות -"בתי הכלא של הדמיון"

מוזיאון תל אביב לאמנות -"בתי הכלא של הדמיון"

12 ינואר 2017 צילום: צילום: פיראנזי, בתי הכלא של הדמיון , 1761 בקירוב- Venezia, Fondazione Giorgio Cini, Matteo De Fina

מה קורה במפגש בין גדול אמני ההדפס, ג'ובאני בטיסטה פיראנזי , אמן איטלקי מהמאה ה-18 לבין אמנית מיצג ומיצב יפנית, צ'יהארו שיוטה? אין ספק שהדמיון במקרה זה מפליג למקומות מרהיבים ומפתיעים.

התערוכה מפגישה את סדרת התחריטים הנודעת, בתי הכלא של הדמיון (1761 בקירוב), של ג'ובאני בטיסטה פיראנזי (Piranesi), אמן איטלקי מהמאה ה- 18, מגדולי אמני ההדפס בכל הזמנים לבין המיצב "גרם מדרגות" ( 2012) של צ'יהארו שיוטה (Shiota), אמנית מיצג ומיצב יפנית, ילידת אוסקה, 1972, החיה ופועלת בברלין. שיוטה ייצגה את יפן בביאנלה האחרונה בוונציה ועבודותיה מוצגות במוזיאונים ובחללי תצוגה מרכזיים בכל העולם.

הסדרה "בתי הכלא",פסגת יצירתו של פיראנזי, מורכבת מפנטזיות אדריכליות, המשלבות מוטיבים ממבנים עתיקים, תפאורות CNV וטירות מימי הביניים. לצד אלו, מציגה שיוטה, מיצב מרהיב של מארג חוטים שחורים , שגרם מדרגות משתרג בתוכם. החוטים שטווה שיוטה, יוצרים נפח וקווים המתקשרים לטכניקת התחריט של פיראנזי. עבודתה של שיוטה מתבססת על דור האמניות הפמיניסטיות בשנות ה-70 של המאה ה-20, מבשרות האוונגרד של אמנות המיצג והמיצב.

 שיוטה, החיה בגרמניה, חולמת שהיא ביפן ועבודותיה מטשטשות את הגבול שבין חלום למציאות.דימוי המדרגות המופיע גם בסדרת התחריטים של פיראנזי וגם במיצב של שיוטה, מייצג מעבר לעולם אחר, דרך המובילה אל החלום או אל התת-מודע,  דרך שעולה ויורדת בה- בעת, שמחברת בין עבר לעתיד, בין חיים, לבין מה שמעבר להם.

התערוכה תינעל ב- 6.5.2017