שידורים חיים
רפורמת הפס הרחב סוגרת שנה חיילת בחיל המחשוב של צה"ל, 1970. צילום: לע"מ
חדשות לע"מ

רפורמת הפס הרחב סוגרת שנה

02 פברואר 2016

למעלה מרבע מיליון לקוחות אינטרנט כבר התניידו בין בזק לחברות אחרות במסגרת הרפורמה של משרד התקשורת שנה לאחר שהושקה

רפורמת הפס הרחב, המוכרת גם בשם "שוק סיטונאי", עולה כי למעלה מרבע מיליון לקוחות כבר התניידו בין בזק לחברות אחרות.

הרפורמה מאפשרת לציבור הצרכנים לעבור בין ספקי אינטרנט שונים בפעולה אחת, ללא צורך בהתקשרות כפולה לספק ותשתית, ועיקרה שיתוף פעולה בין החברות לחברת בזק במטרה להעמיד שוק סיטונאי פעיל.

אמש (ב') נערכה ישיבה בין אגפית מסכמת בת מספר שעות במשרד התקשורת שבה הוצגו בפני המנכ"ל ממצאי הבדיקה. במהלך הישיבה הוצגו 38 סוגי תלונות שונות, רובם הגדול כבר נפתרו במהלך החודשים האחרונים. חלק נוסף של התלונות נמצא בהליך פתרון מתקדם וישנו מספר קטן של סוגי תלונות הנמצאים עדיין בהתדיינות בין החברות הפועלות בשוק.

אחוז גדול של התלונות בין המפעילים כבר נפתר בינם לבין עצמם, כאשר בחודשיים האחרונים הבשילו תוצרים של מעקב רצוף ומתמיד שבוצע אחר הביצועים והתלונות שהגיעו מהחברות והציבור. מנכ"ל המשרד, שלמה פילבר אף הורה לפני כחודש וחצי להנהלת המשרד לבצע עבודת מטה מאומצת במסגרתה ימופו כל סוגי התלונות שהגיעו למשרד.

היום, ביוזמת משרד התקשורת נערך מפגש בין מנכ"ל סלקום למנכ"לית בזק שבמהלכו נדונו הנושאים השונים שעדיין נותרו פתוחים. נוהל זה, של מפגשי מנכ"לים, במטרה לפתור בעיות בהליך של "קו חם" יימשך.

במשרד מסבירים כי שינוי המגמה שהוביל המשרד, שעיקרה הגברת התיאום ושיתוף הפעולה בין החברות לבין חברת בזק במטרה להעמיד שוק סיטונאי פעיל דינאמי ויעיל, והוא עתיד להמשיך ולפתור בעיות בדומה לאחוז הגדול שנפתר.

בעידוד המשרד הוקמו צוותי עבודה בין הספקיות לבין בזק ורבים מהנושאים ממשיכים להידון ביניהם. גם הספקיות אישרו כי יחסי העבודה בינן לבין חברת בזק עלו על מסלול של אמון ושתוף פעולה בשבועות האחרונים, דבר שמוביל לפתרון של סוגיות שהיו במחלוקת.