שידורים חיים
הרשויות הזוכות בפרס החינוך היישובי לשנת 2016 צילום :www.pexels.com
חדשות לע"מ

הרשויות הזוכות בפרס החינוך היישובי לשנת 2016

19 פברואר 2017

שר החינוך, נפתלי בנט הכריז היום על הרשויות שזכו בפרס החינוך היישובי לשנת תשע'ו – 2016: מ.א באר טוביה, מ.א מטה בנימין, מודיעין, עכו, קריית מוצקין

פרס החינוך היישובי מוענק ליישובים שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך וביצוע תכניות ותהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך ביישובם. במסגרת זכייתם בפרס, יוענק לאותן הרשויות פרס כספי בסך 100 אלף ₪ אשר יושקעו בפרויקט חינוכי בתוך הרשות.

וועדת פרס החינוך היישובי, בראשות המשנה למנכ"לית המשרד גילה נגר, סיירה במהלך השנה במערכות החינוך השונות, ובכללן היישובים הזוכים, והתרשמו מהעשייה ומהתרומה הערכית-החינוכית  הרחבה של ראשי היישובים והמנהיגות החינוכית שבהם.

הרשויות הזוכות הצטיינו בפעילויות ייחודיות: יוזמות ותכניות רשותיות לקידום מעורבות אישית וחברתית, טיפוח אקלים מיטבי לחיזוק החוסן והצמיחה האישית ולקידום סובלנות והכלת האחר. קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי סביב היממה ובין מגוון מסגרות החינוך.

כמו כן הרשויות הללו פעלו לקידום  חינוך איכותי בגילאים הצעירים, קידום החינוך המדעי, טכנולוגי ומקצועי בדגש על מתמטיקה, וקידום למידה, הוראה ודרכי הערכה להובלה להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות.

שר החינוך נפתלי בנט הודיע הבוקר באופן אישי לראשי הרשויות הזוכות ואמר: "אין דבר חשוב יותר מחינוך ואנו נחושים להעניק חינוך מצויין לכל תלמיד ותלמידה בישראל. יישר כוח לרשויות הזוכות, הבחירה שלכן להשקעת יתר בחינוך היא זו שתבטיח את עתיד הילדים והעיר. העשייה המבורכת של ראשי היישובים והמועצות שנבחרו היא דוגמה ומופת למוסדות החינוך בארץ, הן בהיבטים של סובלנות וקבלת האחר והן בקידום המצוינות והחינוך האיכותי בכל מסגרות החינוך הרשויות".

הפרס ניתן על עמידה בששה מתוך הקריטריונים הבאים:

 אחריותיות – מידת המעורבות והתמיכה האישית של ראש הרשות ושל מינהל החינוך היישובי במערכת החינוך.

קידום למידה, הוראה ודרכי הערכה, המותאמות למאה ה-21 ומובילה להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות.

ביצוע יוזמות רשותיות לקידום החינוך המדעי, טכנולוגי ומקצועי בדגש על המתמטיקה.

יוזמות ותכניות רשותיות לקידום מעורבות אישית וחברתית.

טיפוח אקלים מיטבי לחיזוק החוסן והצמיחה האישית ולקידום סובלנות והכלת האחר. (בהתייחס לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים/ מגוונים: עולים, ילדים ונוער בסיכון, מחוננים וחינוך מיוחד)

קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי סביב היממה ובין מגוון מסגרות החינוך.

קידום חינוך איכותי בגילאים הצעירים.

חיזוק המנהיגות החינוכית ופיתוח ההון האנושי ובמרכזם המורים.

טיפוח מעורבות הורים ושותפויות לקידום מערכת החינוך.